Nowy Ford Fiesta Active

Arrow
Arrow
PlayPause
Slider
WersjaCena
Ford Fiesta Active 1od 54 120  zł (z VAT)
Ford Fiesta Active 2od  57 120 zł (z VAT)
Pobierz cennik

Nowy Ford Fiesta Active

Nowa Fiesta Active jest pierwszym modelem z nowej rodziny crossoverów, inspirowanych samochodami SUV, łączących nieco surowszą stylizację i większą wszechstronność z prawdziwą przyjemnością dynamicznej jazdy Fordem, a także z wyrafinowanymi rozwiązaniami podwyższającymi komfort i wspomagającymi kierowcę.

Nowa Fiesta Active dodaje atut praktyczności wielokrotnie nagradzanemu modelowi w pięciodrzwiowym nadwoziu, choćby dzięki większemu prześwitowi, który zapewnia wzrost możliwości poruszania się po wyboistych drogach i gwarantuje lepszą widoczność z miejsca kierowcy, co wzmacnia poczucie kontroli nad sytuacją zarówno w mieście, jak i na autostradzie.

Stylistyka

Nowa Fiesta Active prezentuje surowszą, podkreślającą wytrzymałość interpretację eleganckiego, całkowicie nowego designu Fiesty, z ciemnymi nakładkami wyprowadzonymi z przedniej krawędzi zderzaka, biegnącymi przez nadkola i drzwi aż do tyłu nadwozia. Ciemnej kratce przedniego wlotu powietrza o unikalnym wzorze i z ciemnym obramowaniem, towarzyszą przednie światła przeciwmgielne umieszczone w dynamicznych wycięciach w kształcie litery "C".

Tylny zderzak charakterystyczny dla tej wersji samochodu wzmacnia i wyostrza wygląd, szczególnie jeśli jest wspierany przez dostępne opcjonalnie tylne światła LED. Z przodu i z tyłu umieszczono jasne płyty osłonowe podwozia, a 17-calowe obręcze z lekkiego stopu są dostępne w wykończeniu Rough Metal lub Absolute Black. Żywe kolory nadwozia obejmują Lux Yellow, Ruby Red i Blue Wave, gdzie klienci mogę wybrać czarny lub czerwony kontrastowy dach, w zależności od koloru nadwozia.

Prześwit Fiesty Active powiększono o 18 milimetrów w stosunku do standardowego nowego podwozia Fiesty, o 10 milimetrów zwiększono też rozstaw kół, co wzmacnia zdecydowanie jej sylwetkę, ułatwiając także jazdę po szczególnie wyboistych drogach i pozwala kierowcy na lepszy przegląd sytuacji wokół samochodu.

Tryby jazdy zależne od okoliczności

Nowa Fiesta Active posiada zoptymalizowane przednie amortyzatory wyposażone w nowy hydrauliczny tłumik odbicia, który łagodzi wstrząsy podczas jazdy po nierównych nawierzchniach. Unikalna geometria zwrotnicy zawieszenia, starannie dobrane parametry sprężyn i amortyzatorów, w połączeniu ze zmienionymi charakterystykami elektrycznego wspomagania kierownicy i elektronicznego systemu kontroli stabilności (ESC) zaowocowały zwiększeniem komfortu jazdy i precyzji prowadzenia się samochodu na wielu rodzajach nawierzchni.

Fiesta Active oferuje trzy wybierane przez kierowcę tryby jazdy:

• Tryb Normalny wykorzystuje standardowe ustawienia ESC i kontroli trakcji dostosowane do codziennej jazdy.

• Tryb Eco (dostępny tylko z sześciostopniową przekładnią manualną) dostosowuje ustawienia silnika i przepustnicy, by pomagać kierowcy w jeszcze oszczędniejszym korzystaniu z paliwa.

• Tryb Slippery – tryb na śliską nawierzchnię, dostosowuje ustawienia ESC i kontroli trakcji w celu zwiększenia pewności poruszania się po nawierzchniach o ograniczonej przyczepności, takich jak śnieg i lód. Tryb ten zapewnia redukcję poślizgu kół w kierunku jazdy, w tym również podczas ruszania z miejsca na bardzo śliskiej nawierzchni. Tryb Slippery pomaga również kierowcy zachować kontrolę nad pojazdem podczas pokonywania zakrętów lub zmiany pasa ruchu na śliskiej nawierzchni, a to dzięki niewielkim korektom położenia przepustnicy i korzystaniu z hamulców, by zapobiec nadmiernej podsterowności lub nadsterowności w trudnych warunkach jazdy.

Systemy wspomagania kierowcy

Nowa Fiesta Active oferuje szeroką gamę zaawansowanych systemów wspomagających kierowcę. Systemy te korzystają z kamer, radarów i czujników ultradźwiękowych, które są w stanie monitorować otoczenie pojazdu i skanować drogę przed samochodem na odległość 130 metrów.

System aktywnego wspomagania hamowania z funkcją wykrywania pieszych i motocyklistów potrafi wykrywać pieszych znajdujących się na drodze lub w jej pobliżu, a także tych, którzy mogą wejść na drogę przed pojazdem.

System rozpoznawania znaków drogowych i automatyczne sterowanie światłami drogowymi, które działa bardziej efektywnie, gdy centralna bariera oddziela jezdnie dla obu kierunków, system może też wykrywać nadjeżdżające ciężarówki, aby uniknąć oślepiania kierowców znajdujących się powyżej centralnej bariery rozdzielającej jezdnie.

Inne dostępne systemy wspomagania kierowcy to:

•  adaptacyjny tempomat
•  regulowany ogranicznik prędkości
•  system monitorowania martwego pola widzenia w lusterkach
•  system ostrzegania przed pojazdami na drodze poprzecznej
•  monitorowanie zmęczenia kierowcy
•  pomoc w utrzymaniu się na pasie ruchu
•  ostrzeganie o opuszczaniu pasa ruchu i ostrzeżeganie przed kolizją czołową

Nowa Fiesta uzyskała 5-gwiazdkową ocenę bezpieczeństwa od Euro NCAP, dzięki licznym systemom bezpieczeństwa, w tym bocznym poduszkom powietrznym zaprojektowanym tak, by odsunąć ramię kierowcy lub pasażera od strefy uderzenia; miejsca zewnętrzne z tyłu wyposażono w napinacze pasów z ogranicznikami napięcia, a poduszki powietrzne przedniego pasażera można dezaktywować, aby umożliwić na tym miejscu przewóz dziecka w foteliku.

Systemy łączności i audio

System łączności i rozrywki SYNC 3 umożliwia kierowcom Fiesty Active sterowanie systemem audio, nawigacją i podłączonymi smartfonami za pomocą prostych poleceń głosowych. System jest kompatybilny z Apple CarPlay, oraz z Android Auto™, posiada także funkcję SYNC AppLink pozwalającą na głosową aktywację całego szeregu smartfonowych aplikacji. Inspirowane tabletami kolorowe ekrany dotykowe o przekątnej do 8 cali mogą być obsługiwane za pomocą gestów.

Fiesta Active standardowo zapewnia łączność Bluetooth, dwa porty USB, natomiast zintegrowany odtwarzacz CD jest opcjonalnym dodatkiem.

Systemy audio B&O PLAY znajdujące się z modelu Fiesta Active oferują wyjątkowe wrażenia dźwiękowe dzięki specjalnie dobranemu rozmieszczeniu głośników i kalibracji systemu pod kątem wnętrza każdego z pojazdów. Fiesta Active posiada dziesięć głośników, w tym subwoofer montowany w bagażniku i centralny głośnik średniotonowy w górnej części deski rozdzielczej. (całkowita moc wzmacniacza to 675 watów).

Mocne silniki

Zaawansowany technicznie 1-litrowy silnik benzynowy EcoBoost i silnik wysokoprężny TDCi o pojemności 1,5-litra zapewniają dobre osiągi i niskie zużycie paliwa, dzięki czemu wiodąca w klasie przyjemność z jazdy osiągana jest bez częstych wizyt na stacjach benzynowych, a do tego silniki spełniają najsurowsze normy emisji spalin Euro 6.

•  silnik benzynowy 1,0-litrowy EcoBoost oferowany w wariantach o mocy 85 KM, 100 KM, 125 KM i 140 KM, wyposażony jest w odpowiednio dobrane rozwiązania, jak wysokociśnieniowy bezpośredni wtrysk paliwa, działający na oba wałki układ zmiennych faz rozrządu i innowacyjną konstrukcję z przesuniętą osią wału korbowego względem osi cylindrów, które gwarantuje niespotykanie wyrafinowaną pracę tej trzycylindrowej jednostki napędowej

•  silnik TDCi o pojemności 1,5-litra oferowany w wariantach o mocy 85 KM i 120 KM, wykorzystuje zoptymalizowaną konstrukcję komory spalania, turbodoładowanie, w tym technikę zmiennej geometrii turbiny w wersji 120 KM, a także wyrafinowany system wtrysku paliwa, służący podwyższeniu jakości i precyzji pracy silnika. Inteligentne ładowanie regeneracyjne akumulatora zwiększa efektywność zużycia paliwa poprzez włączanie alternatora, gdy pojazd jedzie wybiegiem lub hamuje.

Fiesta Active oszczędność zużycia paliwa zawdzięcza dodatkowo systemowi Auto Start Stop, który jest wyposażeniem standardowym wszystkich 1,0-litrowych silników EcoBoost i 1,5-litrowych silników wysokoprężnych TDCi w wariancie mocy 120 KM, system jest też dostępny dla 1,5-litrowego silnika TDCi o mocy 85 KM. Wykorzystanie aktywnej żaluzji wlotu powietrza we wszystkich silnikach EcoBoost o pojemności 1,0-litra oraz w silniku TDCi 1,5-litra w wariancie mocy 85 KM, która automatycznie zamyka wlot powietrza, pozwoliło zmniejszyć opory jego przepływu, gdy nie jest ono potrzebne do obniżania temperatury płynu chłodzącego.