Nowy Ford EcoSport

Arrow
Arrow
Slider
WersjaCena
Trendod 59 900 zł (z VAT)
NAVIEditionod 69 900 zł (z VAT)
Titaniumod 75 900 zł (z VAT)
ST-LineEditionod 78 900 zł (z VAT)
Pobierz cennik

Nowy Ford EcoSport dostępny od 2014 roku na rynku europejskim w obecnej, unowocześnionej, odsłonie jest jeszcze bardziej stylowy i komfortowy oraz zaawansowany technologicznie. Ford EcoSport to kompaktowy model sportowo – rekreacyjny, którego charakteryzuje wysoka jakość, nowoczesny, sportowy look i styl, jak również mnóstwo praktycznych rozwiązań technicznych i użytkowych. Stylowe, starannie wykończone wnętrze idealnie komponuje się z szeregiem niezbędnych, najnowocześniejszych technologii, których oczekują nabywcy SUV-ów.[/row]

Stylistyka
W nowym wcieleniu Ford EcoSport wyróżnia się śmiało wystylizowaną, dynamiczną linią nadwozia, typową dla nowych SUV-ów Forda i nawiązującą do linii średniego Forda Kuga i większego Forda Edge.

Z przodu samochodu przeważają czyste, wyraziste linie, przede wszystkim dzięki charakterystycznie ukształtowanej masce silnika z centralnym wybrzuszeniem. Ciekawym elementem są dysze podgrzewanych spryskiwaczy reflektorów ukryte pod obrzeżem maski silnika. Dominującym elementem z przodu jest duża krata wlotu powietrza w charakterystycznym kształcie trapezu oraz, nie mniej charakterystyczne, wielokątne klosze reflektorów, dostępne także z lampami ksenonowymi (HID), jak również ze stylowymi światłami LED do jazdy dziennej. Do wyboru mamy 12 wyrazistych kolorów lakieru oraz dodatkowe możliwości personalizacji wyglądu samochodu dzięki kontrastującym kolorom wykończenia dachu, w których lakierowane są: słupki drzwiowe, górne obramowania bocznych szyb, tylny spojler, oraz lusterka boczne.

Wnętrze Forda EcoSport charakteryzuje się wyrafinowanym wykończeniem i stylowym zastosowaniem miękkich w dotyku materiałów. Nowa centralna konsola dzięki niewielkiej liczbie przycisków jest bardzo przyjazna i wygodna w użyciu. Kształt foteli zapewnia wysoki komfort jazdy osobom podróżujących zarówno z przodu jak i z tyłu. Pasażerowie mogą także dostosować klimat wnętrza do swojego nastroju, odpowiednio regulując oświetlenie wnętrza i wybierając w danej chwili jedną z siedmiu dostępnych barw światła.

Ford EcoSport zaskakuje przestronnym wnętrzem w którym znajduje się wiele pomysłowych schowków i kieszeni. Ciekawym pomysłem jest podłoga przestrzeni bagażowej, którą można podnieść, aby uzyskać dużej wielkości schowek ukryty przed oczami niepowołanych, bądź też obniżyć, aby pojemność bagażnika powiększyć do 334 litrów. W konstrukcji podłogi bagażnika zastosowano specjalną strukturę „plastra miodu”, dzięki której użyty materiał jest bardziej wytrzymały niż profil stalowy o tej samej wadze, i dzięki której podłoga wytrzymuje obciążenie ponad 300 kg.

Osiągi i wydajność
Nowy Ford EcoSport posiada inteligentny napęd na cztery koła, zapewniający lepsze własności trakcyjne i większe możliwości radzenia sobie w terenie.
Ocenia przyczepność kół do nawierzchni i odpowiednio do tego koryguje podział momentu napędowego na koła przedniej i tylnej osi, nawet do uzyskania proporcji 50/50.
Korekty odbywają się błyskawicznie, w czasie krótszym niż 20 milisekund, a więc szybciej
niż mgnienie oka. Układ płynnie i w sposób niezauważalny dla kierowcy dzieli napęd przekazywany na wszystkie cztery koła, zapewniając dużo pewniejsze trzymanie się drogi, szczególnie przy śliskiej nawierzchni.
W EcoSport mamy do wyboru trzy zaawansowane, innowacyjne silniki:

  • 1-litrowy silnik benzynowy EcoBoost, sześciokrotnie nagradzany wyróżnieniem Międzynarodowego Silnika Roku, dostępny w wersjach 125 KM i 140 KM, dzięki czemu zyskujemy moc konwencjonalnego silnika 1,6 - litrowego, a zarazem można liczyć na wyjątkową oszczędność zużycia paliwa i niski poziom emisji CO2
  • 1,5-litrowy silnik wysokoprężny TDCi oferuje moc 100 KM, oraz wyróżnia się poziomem emisji CO2 wynoszącym zaledwie 107 g/km
  • 1,5-litrowy silnik wysokoprężny EcoBlue z turbodoładowaniem zapewnia 125 KM mocy oraz poziom emisji CO2 wynoszący od 119 g/km.

Nowy model jest też po raz pierwszy oferowany w inspirowanej rozwiązaniami Ford Performance, usportowionej wersji ST Line. Cechą wspólną wszystkich modeli Forda z tej linii jest śmiała stylistyka i sportowe własności jezdne, uzyskane między innymi dzięki wysokiej mocy ekonomicznych silników benzynowych EcoBoost i wysokoprężnych TDCi. Nadwozia wyróżniają się śmiałą stylistyką wzbogaconą dodatkowymi spojlerami, relingami i innymi zabiegami stylistycznymi.

Systemy wspomagające kierowcę
Jak przystało na SUV-a, kierowca nowego Forda EcoSport siedzi dość wysoko i ma świetną widoczność we wszystkich kierunkach. Łatwość i przyjemność prowadzenia daje staranie opracowany układ jezdny, a zadanie kierującemu ułatwiają liczne systemy wykorzystujące najnowsze zdobycze techniki.

Rozbudowany system komunikacji i rozrywki SYNC 3 jest kompatybilny z systemami Apple CarPlay oraz Android Auto™. Interfejs systemu SYNC 3 jest dostępny na ruchomym
8-calowym kolorowym wyświetlaczu z ekranem dotykowym, który działa zarówno na rozsuwanie i zbliżanie dwóch palców, jak i zwykłe przesunięcie palcem. System SYNC 3 może też współpracować z kolorowym wyświetlaczem dotykowym o przekątnej 6,5 cala. Z kolei kolorowy ekran 4,2 calowy jest dostępny wraz z łączem Bluetooth i dwoma gniazdami USB.

Nowy system nagłośnienia B&O PLAY jest niczym małe studio dźwiękowe; obejmuje bowiem aż dziesięć głośników, włącznie z subwooferem zamontowanym w bagażniku oraz głośnikiem średnich tonów umieszczonym na środku tablicy rozdzielczej.

Ford EcoSport po raz pierwszy jest dostępny z tempomatem z programowanym ogranicznikiem prędkości, który dostosowuje prędkość do obowiązujących ograniczeń
z kamerą pokazującą obraz za pojazdem, ułatwiająca cofanie i parkowanie i zwiększającą bezpieczeństwo tych manewrów.

Automatycznie włączane reflektory i wycieraczki z czujnikiem deszczu to dwa elementy, które przyczyniają się do zmniejszenia stresu związanego z prowadzeniem, gdyż umożliwiają kierowcy lepiej skoncentrować się na tym, co się dzieje przed samochodem. Z kolei podgrzewana kierownica i elektroniczna automatyczna regulacja temperatury we wnętrzu (EATC) jeszcze bardziej zwiększają komfort podróżowania.

Kolejnymi rozwiązaniami wspierającymi kierowcę jest system ostrzegania, kontrolujący martwe pole widzenia kierowcy (Blind Spot Information System), który ostrzega przed obecnością innych pojazdów zbliżających się z boku, oraz standardowo montowany system kontroli przechyłów bocznych (Roll Stability Control), który koryguje moment obrotowy silnika i wykorzystuje hamulce, ułatwiając kierowcy zachowanie panowania nad pojazdem.