Arrow
Arrow
Slider

Ford Focus

WersjaCena
Trendod 65 900 zł (z VAT)
Trend Sportod 71 490 zł (z VAT)
Titaniumod 78 340 zł (z VAT)
ST - Lineod 82 100 zł (z VAT)
ST - Line Red-Blackod 84 450 zł (z VAT)
Pobierz cennik

Nowy Ford Focus już od 483 zł miesięcznie w programie Multiopcje!*
*podana rata została skalkulowana dla nowego Forda Focus Trend 1.6 Duratec, 85 KM w cenie 55 440 zł (cena uwzględnia rabat 8 250 zł); wpłata własna 13 860 zł, okres kredytowania 48 miesięcy, miesięczna rata 482,41 (47 rat), całkowita kwota kredytu 41 850 zł (opłata przygotowawcza 1663,20 zł, oprocentowanie 4,44%. Całkowita kwota do zapłaty 50 787,73 zł i RRSO 7,27% zawierają szacunkowy koszt ubezpieczenia AC. Ostatnia rata kredytu 24 839,10 zł (gwarantowany odkup samochodu przez dilera). Przykład reprezentatywny dla konsumentów przy rocznym przebiegu 20 tys. km. Więcej informacji odnośnie programu Ford Multiopcje znajdą Państwo w zakładce http://www.ford.pl/FCE_Bank/FordMultiOpcje lub u naszych doradców (kontakt)

NOWY FORD FOCUS
Nowy Ford Focus to przeprojektowane nadwozie o wyrazistych liniach oraz zaawansowane technologicznie i wyjątkowo eleganckie wnętrze.
To przede wszystkim model nowej generacji, który wyposażony jest w najnowocześniejsze rozwiązania techniczne. Doskonałym przykładem jest system Ford SYNC 2 z zaawansowanym systemem obsługi głosowej i 8”wyświetlaczem, służący do intuicyjnej obsługi nawigacji, systemu audio oraz klimatyzacji. Z kolei system wspomagający parkowanie (Active Park Assist) został udoskonalony i teraz oprócz parkowania równoległego oferuje funkcję parkowania prostopadłego oraz dodatkowo pomaga wyjechać z równoległego miejsca parkingowego.

Supernowoczesne silniki benzynowe i wysokoprężne zapewniają idealną równowagę między mocą a ekonomicznością. Zaawansowana przekładnia PowerShift oraz zmiana biegów za pomocą łopatek maksymalizuje wydajność i przyjemność z jazdy.

Moc i oszczędność w jednym
Wszystkie silniki dostępne w Nowym Fordzie Focus wyróżniają się niezawodnością, wydajnością i osiągami, które można dopasować do potrzeb kierowcy. Seria silników EcoBoost została wzbogacona modelem o pojemności 1,5 litra. Jest to zmniejszona wersja 1,6-litrowego silnika tego typu, dzięki czemu uzyskano mniejszą emisję CO2, a także większą oszczędność na paliwie bez żadnego uszczerbku na mocy i przyjemności prowadzenia. Dostępny jest on w wariantach: 150 i 182 KM i współpracuje z sześciostopniową ręczną skrzynią biegów. Wiosną 2015 roku pojawi się także opcja z przekładnią automatyczną.

Kolejną nowością jest jednostka TDCi o pojemności 1,5 litra. To nowy silnik, którego konstrukcja oparta jest o 1,6-litrowy TDCi. Oferuje on taką samą moc przy wyjściowym poziomie 95 KM, ale już większą przy 120 KM (od 115 KM), jednocześnie pozwalając uzyskać większą oszczędność paliwa i mniejszą emisję CO2. Silnik ten obecnie dostępny jest z sześciostopniową ręczną skrzynią biegów, a od wiosny także z automatyczną skrzynią biegów (dla w wersji 120 KM).

Zmiany nastąpiły również w wersji 2.0 TDCi. Dostępny jest on w wersji 150 KM z sześciostopniową, ręczną skrzynią biegów, lub automatyczną przekładnią PowerShift. Dzięki zaawansowanym rozwiązaniom znacznie zmniejszono emisję CO2 w porównaniu z jego poprzednikiem.
Bezpieczeństwo i przyjemności z jazdy

Udoskonalona technologia obsługi głosowej
Ford SYNC 2 to rozwinięcie obecnego systemu informacyjno-rozrywkowego z możliwością sterowania głosem. W opcji dodatkowej dostępny jest duży kolorowy ekran dotykowy o przekątnej 8 cali i wysokiej rozdzielczości, który pozwala intuicyjnie obsługiwać wiele ważnych funkcji. Teraz do obsługi telefonu komórkowego czy też odtwarzania muzyki, sterowania klimatyzacją lub nawigacją wystarczą proste polecenia głosowe (bez obsługi języka polskiego).

Enhanced Active Park Assist - bezstresowe parkowanie
Udoskonalona funkcja systemu wspomagającego parkowanie (Active Park Assist) pozwala na parkowanie zarówno równoległe, jak i prostopadłe. Gdy system ustali, że wolne miejsce jest dostatecznie duże, kieruje za Ciebie samochodem, a Tobie pozostaje jedynie używanie pedałów hamulca i gazu. Z kolei system Park-Out Assist dodatkowo pomoże wyjechać z ciasnych miejsc.

Płynna i wydajna skrzynia biegów
Sześciobiegowa, dwusprzęgłowa i automatyczna skrzynia biegów Powershift, łączący w sobie wygodę mechanizmu automatycznego z kontrolą przekładni manualnej. Sama wybiera następny właściwy bieg w optymalnym momencie, dzięki czemu nie dochodzi do utraty mocy podczas jego zmiany. Szybkie i płynne działanie nie tylko usprawnia i uprzyjemnia jazdę, ale także pomaga zaoszczędzić paliwo i obniżyć emisję CO2.

Szybsza zmiana biegów - jeżeli zdecydujesz się na automatyczną skrzynię biegów możesz wybrać efektywne sterowanie łopatkami, które umieszczone są po obu stronach kierownicy. Oznacza to, że można szybko zmienić bieg, ograniczając przy tym do minimum utratę mocy.

Pomoc w hamowaniu przy większych prędkościach (Active Braking)
Active Braking to innowacyjna technologia, która uruchamia się przy prędkościach powyżej 50 km/h. System skanuje drogę przed pojazdem, a jeśli wykryje prawdopodobieństwo zderzenia, ostrzega kierowcę. W przypadku braku reakcji, zwiększa ciśnienie w układzie hamulcowym, a następnie zaczyna hamować. Z kolei gdy samochód jedzie z prędkością poniżej 50 km/h, pomocą służy system Active City Stop. Obie te technologie pokrywają swym działaniem pełen zakres prędkości, z jakimi może poruszać się samochód. Active Braking dostępny jest jako element Inteligentnego tempomatu (Adaptive Cruise Control).

Enhanced Active City Stop
System zapobiegający kolizjom przy małych prędkościach (Active City Stop) automatycznie hamuje w momencie wykrycia ryzyka kolizji, zmniejszając tym samym prawdopodobieństwo lub konsekwencje zderzenia z poprzedzającym pojazdem w czasie jazdy z małą prędkością (poniżej 50 km / h). Jest to niezwykle przydatna i praktyczna funkcja w ruchu miejskim, doceniona przez Euro NCAP przyznaną nagrodą w dziedzinie zaawansowanych systemów bezpieczeństwa.
*Nagroda przyznana Fordowi Focus, model z 2013 roku

Bezstresowe parkowanie
Czujniki parkowania pomagają ocenić odległość między pojazdem a dowolną przeszkodą (zarówno z przodu, jak i z tyłu). Wysyłają one kierowcy ostrzeżenie dźwiękowe, którego natężenie wzrasta w miarę zbliżania się do przeszkody. Rozwiązanie to pomoże każdemu kierowcy w szybkim i pewnym parkowaniu.

Cross Traffic Alert
System ostrzegający przed pojazdami, nadjeżdżającymi z prawej lub lewej strony, podczas manewru wyjazdu tyłem z miejsca parkingowego (Cross Traffic Alert) to całkowicie nowa technologia, która obecnie wchodzi w skład systemu BLIS (monitorowanie martwego pola widzenia w lusterkach). Podczas wyjeżdżania tyłem z miejsca postojowego i przy ograniczonej widoczności sytuacji na drodze, Cross Traffic Alert jest w stanie wykryć zbliżające się pojazdy i ostrzec kierowcę za pomocą sygnału dźwiękowego. Technologia ta umożliwia również wyświetlenie ostrzeżenia na lusterku bocznym (lewym lub prawym, zależnie od kierunku zbliżających się pojazdów).

Blind Spot Information System - koniec problemu martwego pola
System monitorowania martwego pola widzenia w lusterku (Blind Spot Information) ostrzega kierowcę, że inny pojazd wjechał w martwe pole widzenia, poprzez włączenie dyskretnych diod wbudowanych w lusterka zewnętrzne po odpowiedniej stronie. Blind Spot Information wykorzystuje obecnie także zupełnie nową technologię – Cross Traffic Alert.

Lane Keeping System
System kontroli pasa ruchu (Lane Keeping Alert)
Wystarczy chwila nieuwagi, by zjechać ze swojego pasa ruchu, co może mieć poważne konsekwencje. Korzystając z umieszczonej z przodu pojazdu kamery, system monitoruje drogę przed autem i rozpoznaje, że pojazd zbliża się do oznaczeń pasa przy wyłączonym kierunkowskazie. W przypadku wykrycia niezamierzonego zjechania z pasa ruchu ostrzega o tym kierowcę poprzez wywołanie drgań na kierownicy. Gdy kierowca nie zareaguje na ostrzeżenie o zjechaniu z pasa ruchu, system wspomagający utrzymanie pojazdu na pasie ruchu spowoduje, że kierowca odczuje na kierownicy siłę układu wspomagania, kierującą pojazd na właściwy pas ruchu. Kierowca może świadomie pominąć działanie systemu, kontynuując manewr w zaplanowany sposób.
System przechodzi automatycznie w stan uśpienia, gdy prędkość spada poniżej 65 km/h. Można go również wyłączyć ręcznie.

Driver Alert
System monitorowania koncentracji kierowcy
System ten kontroluje poziom zmęczenia kierowcy. Jeśli na podstawie analizy stylu jazdy wykryje spadek koncentracji, w zestawie wskaźników pojawi się ikona ostrzegawcza sugerująca przerwę. Jeśli kierowca zignoruje ostrzeżenie i nie zatrzyma się, a system wykryje gwałtowne obniżenie koncentracji kierowcy (np. zjechanie z pasa ruchu), włączy się ostrzegawczy sygnał dźwiękowy i pojawi się dodatkowe ostrzeżenie wizualne.

Auto High Beam
Większa widoczność bez oślepiania innych kierowców
System automatycznego sterowania światłami drogowymi (Auto High Beam) to inteligentny układ oświetlenia, służący bezcenną pomocą podczas jazdy w nocy. Po wykryciu pojazdów nadjeżdżających z naprzeciwka lub jadących z przodu, system automatycznie zmienia światła drogowe na mijania, aby nikogo nie oślepić. Następnie, gdy droga znów jest pusta, system powraca do świateł długich, zapewniając maksymalną widoczność.

Auto High Beam dostępny jest jako opcja z systemem Lane Keeping Aid (patrz strona Bezpieczeństwo i zabezpieczenia).

Traffic Sign Recognition - system rozpoznawania znaków drogowych
Ford Focus został wyposażony w system rozpoznawania znaków drogowych, automatycznie odczytuje standardowe znaki drogowe z ograniczeniem prędkości i wyświetla informację o ograniczeniu prędkości na wyświetlaczu deski rozdzielczej.

Adaptive Cruise Control
Inteligentny tempomat to system kontroli prędkości, który monitoruje drogę przed samochodem. Adaptive Cruise Control pozwala wybrać i utrzymywać prędkość (od 25 do 180 km na godzinę*) z jaką chce jechać kierowca, a gdy wykryje pojazd znajdujący się przed Twoim samochodem, przyhamuje, by zapewnić odpowiednią odległość między pojazdami. Gdy droga znów będzie pusta, system przywróci ustawioną prędkość.

Distance Alert and Distance Indication
Pomoc w zachowaniu bezpiecznej odległości
Na tablicy rozdzielczej znajduje się wskaźnik odległości do poprzedzającego pojazdu, który przez cały czas wyświetla informację o tym, jaka odległość dzieli Cię od samochodu jadącego przed Tobą. Podświetlane ikony informują Cię o dystansie. Jeżeli zbliżysz się za blisko do samochodu jadącego przed Tobą, Distance Alert (element Adaptive Cruise Control) ostrzeże Cię, wyświetlając czerwony symbol.

Adaptive Lighting with Bi-Xenon HID headlamps - zaawansowany system oświetlenia
Reflektory biksenonowe wyposażone są w system adaptacji oświetlenia, który dostosowuje rodzaj oświetlenia do sytuacji. W zależności od rodzaju drogi i otoczenia układ wybiera jedno z czterech ustawień, dając najlepsze rozłożenie światła. System ten obejmować może również doświetlanie zakrętów.

 

Galeria