Ford C-MAX / Grand C-MAX

Arrow
Arrow
Slider

Ford C-MAX / Grand C-MAX

WersjaCena
Trendod 69 600 zł (z VAT)
Editionod 78 350 zł (z VAT)
Titaniumod 84 050 zł (z VAT)
Pobierz cennik
Ford C-MAX, oferowany przez Ford of Europe 5-miejscowy kompaktowy minivan, w swoim nowym wcieleniu na rok 2007 otrzymuje odświeżone, bardziej dynamiczne oblicze, któremu towarzyszy długa lista modyfikacji, udoskonaleń i nowego wyposażenia, zarówno we wnętrzu, jak i na zewnątrz nadwozia.

Mimo dość mocno zmienionego wyglądu, nowy Ford C-MAX nie stracił absolutnie nic ze swoich atutów. Przede wszystkim nadal jest on dostępny w wersji ze zmiennym układem siedzeń (Comfort Seat System), funkcjonalnym rozwiązaniem pozwalającym na zmianę układu foteli w zależności od potrzeby chwili: z jednej strony komfortowa tylna kanapa z tyłu pozwala wygodnie podróżować trzem osobom. Jednak w razie potrzeby, gdy z tyłu jadą tylko dwie osoby, istnieje możliwość złożenia środkowego tylnego siedzenia i ukośnego przesunięcia do tyłu obu skrajnych foteli, z jednoczesnym zsunięciem ich ze sobą. Tym samym wyraźnie zwiększa się ilość miejsca na nogi i na wysokości ramion dla dwóch jadących z tyłu pasażerów.

Sporo pracy włożono w opracowanie nowych elementów stylistyki zewnętrznej nadwozia i detali wykończenia wnętrza. Przód nadwozia nowego Forda C-MAX został przeprojektowany i uzupełniony o elementy nawiązujące do języka stylistycznego „kinetic design", dominującego w ostatnich modelach Forda. Konwencja ta umiejętnie łączy ostro zarysowane krawędzie i kontury, z „muskularnymi" kształtami i opływowymi liniami. Razem zabiegi te tworzą interesujący efekt sprawiający wrażenie „energii uchwyconej w ruchu". Efekt, który utrzymuje się także wtedy, gdy samochód stoi nieruchomo.

Nowy Ford C-Max/Grand C-Max, który właśnie wchodzi do sprzedaży, znalazł się w finałowej siódemce pretendentów do zdobycia prestiżowej nagrody Car of the Year 2011 w Europie.

Nowe Fordy C-Max i Grand C-Max otrzymały także maksymalną ocenę 5-gwiazdkową w testach zderzeniowych przeprowadzanych przez niezależną organizację Euro NCAP.

Na uwagę zasługuje fakt, iż oba uniwersalne minivany Forda otrzymały najwyższą ocenę, jaką kiedykolwiek zanotowano w kategorii ochrony kręgosłupa szyjnego, a także uzyskały bardzo wysokie noty w kategoriach bezpieczeństwa pasażerów, zarówno osób dorosłych, jak i przewożonych dzieci.

C-Max i Grand C-Max powstały na platformie podwoziowej zaprojektowanej z myślą o rynku globalnym, na potrzeby nowej generacji samochodów kompaktowych Forda. Są to także pierwsze modele osobowe tej marki, które poddano próbom zderzeniowym Euro NCAP według nowych kryteriów obowiązujących od ubiegłego roku.

Konstrukcja nadwozia o bardzo wysokiej wytrzymałości
Zarówno C-Max, jaki Grand C-Max są wyposażone w Inteligentny System Bezpieczeństwa (IPS), którego skuteczność polega na połączeniu mocnej i niezwykle wytrzymałej konstrukcji nadwozia z szeregiem supernowoczesnych układów zapewniających bezpieczeństwo bierne.

Ogółem, aż 53 procent całości szkieletu nadwozia każdego z pojazdów wykonano z różnych stali o podwyższonej wytrzymałości. W przypadku poprzedniej generacji tego modelu wskaźnik ten wynosił 45%.

Odsuwane drzwi po obu stronach nadwozia
Badania przeprowadzone wśród klientów wykazały, że odsuwane drzwi po obu stronach nadwozia były zdecydowanie preferowane w porównaniu do konwencjonalnych drzwi na zawiasach, zarówno ze względu na zapewniany przez nie ułatwiony dostęp do wnętrza pojazdu (np. podczas umieszczania małych dzieci w fotelikach dziecięcych), jak i większą wygodę podczas wysiadania w wąskich miejscach postojowych

Układ foteli w nowym C-Max
Mimo iż nowy pięcioosobowy Ford C-Max ma bardziej sportową stylistykę nadwozia, oferuje tak samo obszerne wnętrze, jak poprzedni model i zachowuje cały jego komfort i elastyczność.

Układ foteli w C-Max jest oparty na popularnej koncepcji zastosowanej w poprzednim modelu, z trzema niezależnie składanymi fotelami 40/20/40 w drugim rzędzie.

Inteligentny System Bezpieczeństwa (IPS)
Kluczowe znaczenie dla skuteczności Inteligentnego Systemu Bezpieczeństwa (IPS) w przypadku C-Max i Grand C-Max mają indywidualne, działające jednoetapowo czołowe poduszki powietrzne i duże, przestrzenne poduszki boczne chroniące głowę i górne okolice tułowia kierowcy i pasażera z przodu, a także standardowo montowane kurtyny powietrzne na wysokości pierwszego i drugiego rzędu foteli.

Wyższy poziom bezpieczeństwa kierowcy uzyskano także dzięki specjalnej, bezpiecznej konstrukcji kolumny kierownicy, która w razie zderzenia czołowego przy dużej prędkości poddaje się i przesuwa w bok, tym samym wyraźnie zmniejszając ryzyko silnego uderzenia głowy i klatki piersiowej kierowcy o kierownicę.

W przednich pasach bezpieczeństwa Ford zastosował skuteczniejsze napinacze, lepiej ściągające taśmę pasa. Współpracują one ze specjalnymi ogranicznikami siły naprężenia pasów, zapobiegającymi zbyt silnemu naciskowi pasa na klatkę piersiową.

 

Galeria