Arrow
Arrow
Slider

Nowy Ford Edge

WersjaCena
Trendod 168 100 zł (z VAT)
Titaniumod 184 400 zł (z VAT)
Sportod 190 000 zł (z VAT)
Pobierz cennik promocyjny

Do rodziny modeli typu SUV Forda dołącza zupełnie nowy Ford Egde. Jest to samochód sportowo-użytkowy klasy wyższej, który ma do zaoferowania komfort jazdy analogiczny do tego rodzaju samochodów w segmencie premium, wyszukane systemy wspomagania kierowcy oraz wiodącą w pojazdach tej klasy dynamikę jazdy, co czyni go jeszcze atrakcyjniejszym w tak lubianym przez użytkowników segmencie SUV.

Ford Edge powstał w oparciu o wysoko cenioną platformę podwoziową znaną z Fordów Mondeo, Galaxy oraz S-MAX. Dzięki temu może poszczycić się charakterystykami dynamicznymi godnymi lidera w swojej klasie, ale konstruktorzy zadbali przede wszystkim łatwość poruszania się w mieście, m.in. dzięki wyrafinowanym systemom ułatwiającym parkowanie, które potrafią zlokalizować miejsce do zaparkowania samochodu i je zająć, a także się z niego wydostać, bez potrzeby dotykania kierownicy. Szerokokątna przednia kamera Front Wide-View Camera pozwala zobaczyć na zakrętach to, czego jeszcze nie widać zza kierownicy, co nie tylko zmniejsza stres kierowcy, ale realnie pomaga w unikaniu potencjalnych kolizji; a inteligentny napęd wszystkich kół Intelligent All Wheel Drive, będący wyposażeniem standardowym samochodu, optymalizuje jego zachowanie na śliskiej nawierzchni.

Ford Edge, to pierwszy samochód Forda zaprojektowany tak, by zgodnie z nowymi kryteriami bezpieczeństwa określonymi przez 2016 Euro NCAP uzyskać ocenę 5 gwiazdek w zakresie ochrony kierowcy, pasażerów i pieszych. Blachy stalowe o ultrawysokiej wytrzymałości stanowią 44% masy blach nadwozia, umożliwiając pochłanianie energii zderzenia i odpowiednie rozprowadzanie towarzyszących mu sił, przy jednoczesnym pochłanianiu energii przez elementy drzwi i amortyzowaniu uderzeń przez boczne poduszki powietrzne.

Edge oferowany jest z dwoma nowoczesnymi, dieslowskimi 2-litrowymi silnikami TDCi. Pierwszy z nich dysponuje mocą 180 KM, zapewniając przyspieszenie 0-100 km/h w czasie 9,9 sekundy oraz prędkość maksymalną wynoszącą 200 km/h. Mocniejszy silnik Twin-turbo ma moc maksymalną 210 KM, co pozwala na przyspieszanie od 0 do 100 km/h w czasie 9,4 sekundy i osiąganie prędkości maksymalnej 211 km/h. Obie wersje silnikowe zużywają 5,8 litra oleju napędowego na 100 km i emitują 149 g/km CO2.***
Edge z 2-litrowym silnikiem TDCi o mocy 180 KM wyposażono w sześciobiegową przekładnię manualną, a wersja z silnikiem o mocy 210 KM opcjonalnie przenosi napęd poprzez automatyczną sześciobiegową przekładnię PowerShift, którą można sterować za pomocą łopatek zamontowanych wtedy standardowo przy kierownicy.
Charakter samochodu zapewniającego radość prowadzenia, precyzyjnie wykonującego polecenia kierowcy, a przy tym zwinnego i zwrotnego, dodatkowo wzmocniono wyrafinowanym adaptacyjnym układem kierowniczym Forda (Ford Adaptive Steering), który zmienia przełożenie układu kierowniczego w zależności od prędkości jazdy. Przy niższych prędkościach, na przykład przy manewrach na parkingu lub zawracaniu na małej przestrzeni system sprawia, że pojazd jest bardziej zwinny, a kierownica daje się łatwiej obracać. Przy wyższych prędkościach Ford Edge reaguje bardziej płynnie i precyzyjnie na ruchy kierownicą.

Dla kierowców, którzy cenią bardziej sportową charakterystykę układu kierowniczego, przewidziano w tym systemie wybór trybu sportowego, który zmienia przełożenie układu tak, że nawet przy wyższych prędkościach wymagane są mniejsze, ale precyzyjniejsze ruchy kierownicy, dzięki czemu Edge bardzo ostro reaguje na obracanie kierownicą na szybkich, trudnych zakrętach.

Sylwetka
Nowy Ford Edge da się bardzo łatwo rozpoznać na drodze po swojej atletycznej, ostrej, sportowej sylwetce. Koła przesunięte do narożników nadwozia dodają mu optycznie szerokości i zadziorności wyglądu, ale przede wszystkim pozwalają zmaksymalizować przestrzeń wewnętrzną samochodu. Podwyższony prześwit podwozia zwiększa możliwości terenowe i zapewnia pozycję kierowcy podniesioną o prawie 50 mm w stosunku do Forda S-MAX, gwarantując imponującą widoczność zza kierownicy.

Elementami podkreślającym dominujący wygląd jest duży trapezoidalny przedni wlot powietrza, podkreślony dodatkowo przez wąskie, eleganckie i stylowe reflektory LED oraz światła do jazdy dziennej. Mocno nachylona przednia szyba zapewnia wrażenie ruchu, nawet gdy samochód jest nieruchomy, natomiast podniesiona dolna linia okien oraz uwypuklone nadkola podkreślają moc i osiągi.
Tylne lampy wykonane w technice LED biegną przez całą szerokości drzwi bagażnika, nadając tylnej części samochodu elegancki, ozdobny i nowoczesny wygląd. Stromo przebiegająca tylna szyba zakończona jest od góry spojlerem, wzmacniając wrażenie ruchu, natomiast chromowane rury wydechowe podkreślają sportowy, agresywny wygląd SUV-a.

Edge dostępny jest w 13 kolorach nadwozia: jednym niemetalizowanym kolorze Oxford White; w dziewięciu kolorach metalizowanych – Blue Jeans, Canyon Ridge, White Gold, Shadow Black, Ingot Silver, Magnetic Grey, Nautilus Blue, Kona Blue oraz Electric Spice, a także w trzech kolorach metalizowanych specjalnych – Ruby Red, Bronze Fire i White Platinum.

Wnętrze
Nowy Ford Edge wyznacza w swojej klasie wyższe standardy przestrzeni wewnętrznej. Subtelnie zaprojektowane wnętrze w całości wykonano z materiałów wysokiej klasy, zadbano też o komfort i funkcjonalność, między innymi stosując podgrzewane i wentylowane przednie fotele, czy panoramiczny dach.
Tuż po otwarciu drzwi nabywamy wrażenia przynależności Forda Edge do segmentu premium. Detale funkcjonalne, jak klamki drzwiowe, elementy sterowania na kierownicy, kratki wentylacyjne i uchwyty na napoje są oprawione w satynowane metalizowane ramki, a konsola centralna wykończona jest w stylowej fortepianowej czerni. Miękkie w dotyku materiały zastosowano na elementy wnętrza, których zwykle dotykają pasażerowie. Wysokiej jakości skórą pokryto podłokietnik, kierownicę i gałkę dźwigni zmiany biegów.
Panel przyrządów zaprojektowano i wykonano z takich materiałów, by sprawić wrażenie, że wtapia się on w przednie drzwi, tworząc efekt wnętrza łagodnie i płynnie otaczającego użytkownika.

Szczegółom siedzeń i wnętrza nadano odrębnych cech w każdej z trzech wersji wyposażenia: Trend, Titanium i Sport. Skórzana tapicerka oferowana jest trzech różnych schematach kolorystycznych, by dopasować samochód do upodobań klienta. Dostępne kolory, to czarny (Ebony), kremowy (Ceramic) oraz głęboki brązowy (Cognac).

Siedzenia w modelu Sport można zamówić w wykonaniu z kombinacji skóry i wysokiej jakości ekologicznego zamszu Miko®-Dinamica, akcentującego podparcia boczne, które nadają fotelom sportowy wygląd. Ta sama konstrukcja i materiały wykorzystywane są z przodu i z tyłu, aby zapewnić identyczną jakość podróży wszystkim pasażerom. Podświetlone logo Edge umieszczono na przednich listwach progowych w wersjach Titanium i Sport.

Pojemność bagażowa wynosząca 1847 litrów po złożeniu tylnych siedzeń, jest jedną z największych w tym segmencie pojazdów, a dodatkowe schowki znajdują się rejonie nadkoli. Nawet na obwodzie koła zapasowego zastosowano wyjmowane lekkie koszyki z polistyrenu, które łatwo wsunąć na miejsce, wykorzystując przestrzeń w której inne samochody wożą tylko powietrze.

 

Galeria