Ford Focus lider bezpieczeństwa wśród kompaktów

Ford Focus liderem bezpieczeństwa wśród kompaktów

FORD_2018_FOCUS_RANGE__02

Nowy Ford Focus otrzymał 5 gwiazdek w testach zderzeniowych Euro NCAP. Jako jeden z pierwszych modeli Forda został poddany nowym, bardziej restrykcyjnym kryteriom oceny poziomu bezpieczeństwa, między innymi dlatego jesteśmy tak dumni z tego wyniku.

Ford Focus posiada dużo więcej zaawansowanych funkcji wspierających kierowcę, niż jakikolwiek inny pojazd Forda przed nim. Systemy bezpieczeństwa wykorzystują do działania trzy radary, dwie kamery i 12 czujników ultradźwiękowych. Również jazda nowym Focusem stała się wygodniejsza, mniej wymagająca, oraz bardziej bezpieczna. Ponadto zaawansowana struktura karoserii i klatka bezpieczeństwa wykonana ze stali o wysokiej wytrzymałości zwiększają ochronę pasażerów w razie wypadku.

Funkcje, które mają pomóc kierowcom skupić się na drodze, obejmują:

• Adaptacyjny tempomat (ACC) wzbogacony o system Stop & Go, system rozpoznawania znaków ograniczenia prędkości i system utrzymania na pasie ruchu, co umożliwia bezproblemowe poruszanie się w mieście z częstym zatrzymywaniem samochodu,

focus noca fordstore auto nobgile• System reflektorów adaptacyjnych z nowym, opartym na analizie obrazu z kamery systemem doświetlania zakrętów oraz – pierwszy raz w produkcyjnym samochodzie - kierowania światłem w oparciu o znaki drogowe, pozwala na wstępny wybór jednego z modeli oświetlenia drogi, służąc poprawie widoczności w czasie nocnej jazdy,

• Wyświetlacz przezierny (HUD), umożliwia on kierowcy utrzymanie wzroku na drodze, wyświetlając przydatne informacje w jego polu widzenia – Focus jest pierwszym Fordem dostępnym w Europie posiadającym taki wyświetlacz.

Na początku tego roku Euro NCAP wykazało, że nowe technologie Forda Focusa zapewniają równowagę pomiędzy wsparciem kierowcy, a umożliwieniem mu pełnej kontroli nad pojazdem; udowodniono niewielkie ryzyko tego, że kierowca będzie nadmiernie polegał na systemach; są one proste i intuicyjne w obsłudze, co pokazano w czasie pierwszych, w pełni zautomatyzowanych testów bezpieczeństwa w Niemczech.

Funkcje pomagające kierowcom w unikaniu lub łagodzeniu skutków wypadków obejmują:

Ford Focus piesi FordStore Auto Nobile

• System aktywnego wspomagania hamowania z funkcją wykrywania pieszych i rowerzystów przed maską lub w pobliżu samochodu, automatycznie uruchamiający hamulce w momencie kiedy kierowca nie reaguje na ostrzeżenia,

• Zaawansowany system aktywnego unikania zderzenia poprzez ominięcie przeszkody, wykorzystuje radar i kamerę do wykrywania z wyprzedzeniem wolniej poruszających się lub nieruchomych pojazdów i zapewnia moment skręcający koła, co umożliwia kierowcy ominięcie pojazdu, z którym ryzyko kolizji byłoby wysokie,

• Ostrzeżenie o wjeżdżaniu na drogę jednokierunkową „pod prąd” , już teraz będzie dostępne dla klientów w Niemczech, Austrii i Szwajcarii. System używa kamery zamontowanej za przednią szybą i korzysta z informacji z systemu nawigacji w samochodzie, aby zapewnić kierowcy dźwiękowe i wizualne ostrzeżenia podczas jazdy przez dwa znaki "zakaz wjazdu" na wjazdach na autostrady.

• System monitorowania martwego pola widzenia w lusterkach z funkcją ostrzegania przed pojazdami na drodze poprzecznej, który ostrzega kierowców wycofujących samochód z miejsca parkingowego o pojazdach zbliżających do niego i mogących znaleźć się na kursie kolizyjnym, system może włączyć hamulce, by uniknąć lub złagodzić skutki kolizji, jeśli kierowca nie zareaguje na wcześniejsze ostrzeżenia.

Funkcje poprawiające bezpieczeństwo pasażerów w razie wypadku obejmują:

• System hamowania po kolizji pomaga zmniejszyć skutki potencjalnej kolizji wtórnej poprzez automatyczne zastosowanie umiarkowanego ciśnienia hamowania po wykryciu pierwszego zderzenia. Spowolnienie pojazdu może potencjalnie zmniejszyć obrażenia u pasażerów i pozwala uniknąć dalszych uszkodzeń pojazdu,

• Nadwozie Focusa posiada o 40% większą zdolność pochłaniania energii podczas zderzenia czołowego, dzięki zastosowaniu całkowicie nowej architektury C2 oraz strukturze nadwozia wykorzystującej stal borową, która zapewnia o 33% większą wytrzymałość na odkształcanie,

• Przednie poduszki powietrzne kierowcy i pasażera, poduszki boczne, oraz boczne kurtyny powietrzne z przodu i z tyłu,

• Funkcja eCall dla modeli Focus wyposażonych w wbudowaną technologię modemową FordPass, która automatycznie wybiera połączenie ze służbami ratunkowymi w razie poważnego wypadku i umożliwia osobom w samochodzie nawiązanie bezpośredniego podłączenia ze służbami ratunkowych, za naciśnięciem przycisku SOS na konsoli umieszczonej w podsufitce

Nowy Focus jest pierwszym modelem Forda, przy projektowaniu którego inżynierowie użyli nowego systemu wózków na torach testów zderzeniowych w Merkenich Technical Centre. Inżynierowie Forda mogą teraz z większą dokładnością i elastycznością dostroić systemy pojazdu – przyczyniając się w ten sposób do lepszej ochrony pasażerów. Na terenie obiektu można przeprowadzić maksymalnie cztery testy zderzeniowe dziennie – zastosowano w nich napędzany hydraulicznie układ zderzeniowy, który może rozpędzić karoserię z siłą napędową porównywalną do 250 ton, odzwierciedlając przy tym przyspieszenia do 80 razy większe niż siła grawitacji, których mogą doświadczyć uczestnicy rzeczywistych wypadków drogowych.

Kamery, zdolne do nagrywania z prędkością do 1000 klatek na sekundę, pozwalają inżynierom na sprawdzenie czasu działania poduszek powietrznych i napinaczy. Najnowsza generacja manekinów dostarcza dane zbierane przez 70 czujników zamontowanych w kluczowych punktach anatomicznych, z czego aż 15 akcelerometrów umieszczono w samej głowie.

Nowy Ford Focus jest już dostępny w wersji pięciodrzwiowej i kombi w trzech stylowych wersjach: Focus Trend i Titanium, sportowy Focus ST-Line, oraz ekskluzywny Focus Vignale.