Nowy Ford KA+

Arrow
Arrow
Slider
WersjaCena
Trendod 37 900 zł 39 250 zł (z VAT)
Trend PLusod 41 900 zł 46 650 zł (z VAT)
Pobierz cennik

Nowy Ford KA+ zajął miejsce tuż obok bestsellerowego modelu Fiesta w gamie miejskich aut Forda. Wśród użytkowników samochodów w Europie wciąż rośnie zainteresowanie małymi pojazdami, zwracają oni jednak uwagę na atrakcyjne własności, wśród których cena, niskie zużycie paliwa i komfort jazdy decydują o zakupie bądź nie.

Nowy Ford KA+ jest 5-drzwiowym hatchbackiem zbudowanym w oparciu o opracowaną przez Forda globalną platformę przeznaczoną dla niewielkich aut. Nadwozie mierzy prawie 4 metry długości, a wnętrze bez trudu pomieści pięcioro pasażerów. Ford KA+ różni się tylko delikatnie rozmiarem od poprzedniej Fiesty, co pozwoliło inżynierom stworzyć optymalnie rozplanowany przedział pasażerski z dużą ilością miejsca nad głową z przodu oraz największą w klasie ilością miejsca na nogi z tyłu. Co więcej, Ford KA+ jest bardzo praktyczny w codziennej eksploatacji. Zawdzięcza to m.in. bagażnikowi o pojemności 270 litrów - w którym z powodzeniem zmieszczą się dwie duże walizki ale także tylnym siedzeniom składanym w proporcji 60/40 oraz aż 21 schowkom rozlokowanym w całej kabinie pasażerskiej.

 

Kierowca może skorzystać ze stacji dokującej MyFord Dock umieszczonej w konsoli środkowej, która pozwala na zamocowanie i naładowanie przenośnych urządzeń, jak telefony komórkowe czy systemy nawigacji satelitarnej. Oprócz tego w przednich drzwiach znalazły się schowki zdolne pomieścić butelkę o pojemności 1 litra, butelkę o pojemności 0,6 litra oraz małą parasolkę. Na krańcu deski rozdzielczej umieszczono także ukryty schowek na cenne przedmioty, który można otworzyć jedynie po otwarciu drzwi kierowcy. To wszystko sprawia, że jego funkcjonalność, z punktu widzenia użytkownika, osiągnęła swoje maksimum.

 
Nadwozie zaprojektowano z uwzględnieniem najnowszych trendów designerskich Forda – jest charakterystyczna, trapezoidalna osłona chłodnicy, którą uzupełniają reflektory o wydłużonych krawędziach. Wszystkie odmiany Forda KA+ wyróżniają się chromowanymi wykończeniami osłony chłodnicy, a także zderzakami, klamkami drzwi i lusterkami zewnętrznymi polakierowanymi w kolorze nadwozia.

 

Gama silnikowa Forda KA+ została stworzona w oparciu o nową, wydajną jednostkę benzynową 1,2 litra Duratec, która występuje w dwóch wariantach mocy – 70 i 85 KM, i oferuje najlepszy stosunek ceny do osiągów. Silnik wywodzi się z tej samej rodziny, co konstrukcja 1,25 litra montowana w Fordzie Fiesta poprzedniej, delikatne modyfikacje gwarantują dobre osiągi, niskie spalanie oraz wysoką wydajność ekologiczną. W połączeniu z pięciobiegową manualną skrzynią biegów, jednostka 1,2 litra generuje odpowiedni moment obrotowy w szerokim zakresie obrotów, oferując płynne i dynamiczne osiągi, dzięki którym model ten daje radość z jazdy zarówno w mieście, jak i w trasie. System odzyskiwania energii oszczędza paliwo, ponieważ utrzymuje odpowiedni poziom naładowania akumulatora, przechwytując „darmową” energię elektryczną w momencie, gdy auto hamuje lub swobodnie się toczy. Do uzyskania wysokiej wydajności paliwowej przyczyniają się również opony o ograniczonych oporach toczenia. Obie wersje silnikowe emitują 114 g/km CO2 i zużywają średnio 5,0 l/100 km.

 

Po zakończeniu prac rozwojowych i licznych testów na europejskich drogach, KA+ może zaoferować swoim nabywcom jeszcze większy komfort jazdy, a do tego najniższy poziom hałasu w swojej klasie, wynoszący 73 decybele przy jeździe po szorstkiej nawierzchni z prędkością 80 km/h. Aby poprawić ochronę pasażerów w razie zderzenia, niemal 50 procent nadwozia KA+ wykonano ze stali o podwyższonej wytrzymałości, a wśród tak wzmocnionych elementów znalazły się płyta podłogowa, przednie i tylne podłużnice, słupki okien, belka przedniego zderzaka i belki drzwi bocznych.
Standardowe wyposażenie bezpieczeństwa obejmuje między innymi sześć poduszek powietrznych, a także system monitorowania ciśnienia w oponach, który informuje kierowcę zapaleniem ikony ostrzegawczej, gdy jedna z opon wykazuje znacznie obniżone ciśnienie powietrza. Wszystkie wersje KA+ oferują bogate wyposażenie standardowe, w tym elektrycznie sterowane przednie szyby i lusterka zewnętrzne, centralny zamek z pilotem, system bezpieczeństwa z sześcioma poduszkami powietrznymi, układ ESC z systemem Hill Start Assist, ogranicznik prędkości Speed Limiter oraz system Ford Easy Fuel.

 

Dla nabywców wersji z silnikiem o mocy 85 KM przewidziano szereg dodatkowych opcji, m.in. klimatyzację automatyczną, skórzaną kierownicę, tempomat, podgrzewane przednie fotele, system audio DAB, tylne czujniki parkowania, elektrycznie sterowane tylne szyby, podgrzewane i elektrycznie składane lusterka zewnętrzne, przyciemniane szyby oraz 15-calowe obręcze aluminiowe.

 
„Wybór samochodu kompaktowego nie powinien wiązać się z kompromisami”, powiedział Darren Palmer, dyrektor ds. niewielkich samochodów, Ford of Europe. „Nasz nowy Ford KA+ utrzymuje wysokie standardy wyznaczone przez modele Fiesta i B-MAX, oferując stylowe rozwiązania, przestronne wnętrze, zaawansowane technologie i wysoki komfort, jakiego oczekują klienci z Europy.”